Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Deformačně-napěťová analýza sklápěcího mechanismu předního sedadla
Gergeľ, Erik ; Gašparec, Andrej (oponent) ; Skalka, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práca sa zoberá vytvorením výpočtového modelu pre deformačne - napäťovú analýzu sklápacieho mechanizmu predného sedadla osobného automobilu. Výpočet bol realizovaný metódou MKP pre statický a dynamický prípad zaťažovania. Z výsledkov bolo určené kritické miesto na mechanizme. Ďalej hodnota sily, kedy funkčnosť mechanizmu prestáva byť zaručená a sily, kedy dôjde k poškodeniu mechanizmu. Na základe porovnaných výsledkov pre oba prípady bol vyslovený záver o nutnosti modelovania rázových dejov s uvažovaním časového priebehu zaťažovania.
Změna konstrukce profilu dveřního křídla pro kolejové vozidlo
Lysák, Jan ; Hruzíková, Miroslava (oponent) ; Majer, Zdeněk (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaobírá vytvořením výpočtového modelu specifického dveřního křídla kolejového vozidla, který vyvinula a vyrábí společnost IFE-CR, a.s. Výpočet metodou konečných prvků je proveden s ohledem na normované zátěžné stavy, které mohou za provozu nastat. Získaná deformačně napěťová odezva, by měla být hlavním faktorem pro porovnání výsledků s experimentem na reálných dveřích. Na základě znalostí získaných z původního modelu, je posouzena věrohodnost mechanického chování i nově navrženého modelu dveřního křídla se sníženou výškou profilu z původních 42 mm na 25,4 mm. Z výsledků MKP analýzy je posouzeno, zda je takto upravený profil možné aplikovat do reálného provozu. Na závěr je vyčíslena úspora materiálu, a tedy i finančních nákladů, dosažená snížením výšky profilu.
Deformačně-napěťová analýza litinového roštu
Slunský, Jan ; Vosynek, Petr (oponent) ; Návrat, Tomáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá deformačně - napěťovou analýzou litinového roštu. Úloha byla řešena v programu ANSYS metodou konečných prvků. Byl stanoven výpočtový model a k němu provedena deformačně - napěťová analýza. Z výpočtů bylo následně určeno nebezpečné místo a stanovena bezpečnost vůči meznímu stavu pružnosti a křehké pevnosti tělesa. Práce se zabývá i praktickou zátěžovou zkouškou ze zkušebny.
Deformačně-napěťová analýza litinového roštu
Slunský, Jan ; Vosynek, Petr (oponent) ; Návrat, Tomáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá deformačně - napěťovou analýzou litinového roštu. Úloha byla řešena v programu ANSYS metodou konečných prvků. Byl stanoven výpočtový model a k němu provedena deformačně - napěťová analýza. Z výpočtů bylo následně určeno nebezpečné místo a stanovena bezpečnost vůči meznímu stavu pružnosti a křehké pevnosti tělesa. Práce se zabývá i praktickou zátěžovou zkouškou ze zkušebny.
Změna konstrukce profilu dveřního křídla pro kolejové vozidlo
Lysák, Jan ; Hruzíková, Miroslava (oponent) ; Majer, Zdeněk (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaobírá vytvořením výpočtového modelu specifického dveřního křídla kolejového vozidla, který vyvinula a vyrábí společnost IFE-CR, a.s. Výpočet metodou konečných prvků je proveden s ohledem na normované zátěžné stavy, které mohou za provozu nastat. Získaná deformačně napěťová odezva, by měla být hlavním faktorem pro porovnání výsledků s experimentem na reálných dveřích. Na základě znalostí získaných z původního modelu, je posouzena věrohodnost mechanického chování i nově navrženého modelu dveřního křídla se sníženou výškou profilu z původních 42 mm na 25,4 mm. Z výsledků MKP analýzy je posouzeno, zda je takto upravený profil možné aplikovat do reálného provozu. Na závěr je vyčíslena úspora materiálu, a tedy i finančních nákladů, dosažená snížením výšky profilu.
Deformačně-napěťová analýza sklápěcího mechanismu předního sedadla
Gergeľ, Erik ; Gašparec, Andrej (oponent) ; Skalka, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práca sa zoberá vytvorením výpočtového modelu pre deformačne - napäťovú analýzu sklápacieho mechanizmu predného sedadla osobného automobilu. Výpočet bol realizovaný metódou MKP pre statický a dynamický prípad zaťažovania. Z výsledkov bolo určené kritické miesto na mechanizme. Ďalej hodnota sily, kedy funkčnosť mechanizmu prestáva byť zaručená a sily, kedy dôjde k poškodeniu mechanizmu. Na základe porovnaných výsledkov pre oba prípady bol vyslovený záver o nutnosti modelovania rázových dejov s uvažovaním časového priebehu zaťažovania.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.